70 שנים לחקלאות בנגב – משקי דן

סרט דוקומנטרי – 70 שנים לחקלאות בנגב

ארגון הקניות – משקי דן הוא ארגון המשותף לכל הקיבוצים מאזור לוד ועד אילת, ודואג לספק לקיבוצים את כל צרכיהם מתערובת ללולים ולרפתות ועד תרופות למרפאות הקיבוצים. הארגון עורך כל שנה אירוע ללקוחות הרבים שלו.

בדרך כלל לסרטי תדמית יש מטרות שיווקיות ויש בהם לא מעט היבטים תדמיתיים אך בשנת השבעים של המדינה, הציב לפנינו יו"ר הארגון אתגר רציני – לתאר בסרט קצר את ההתפתחות של החקלאות באזור הדרום במדינת ישראל במשך כל שנות המדינה.

האתגר היה בתחקיר, בתסריט ובשפה הקולנועית. אני חייב להודות שזה היה אחד הסרטים שיותר נהניתי לעשות אותו. הנושא המעניין, האנשים הנפלאים נו אותם בתחקיר ובצילומים והפתרונות היצירתיים שמצאנו הפכו את תקופת ההפקה לתקופה נפלאה. בסרט ראיינו לא מעט אנשים שהיו שותפים במשך השנים להתפתחות החקלאות בדרום הארץ, צילמנו את כל הראיונות בשתי מצלמות משתי זויות נפרדות ובגודל פריים שונה, מה שהקל על העריכה והוסיף קצב לסרט.

בעת העריכה שיבצנו קטעים רבים מתוך העיתונות שהעידו על השינויים שנעשו בחקלאות במשך השנים. 

אורך הסרט כ-20 דקות. ארוך מהמקובל לסרטים המוקרנים באירועים חברתיים. זו הסיבה שהחלטתי להגיע לאירוע ונוכחתי שם שהסרט ריתק את הצופים לכל ארכו. אחת הסיבות לכך, כמובן, היא שהסרט מדבר על נושא הקרוב לליבם של משתתפי האירוע. הסיבה השנייה, אולי, היא שהסרט באמת מעניין.

לצפיה בעבודות נוסף לחצו כאן >>

תפריט נגישות