עריכת סרטי תדמית

העריכה היא אחד השלבים החשובים בהפקת סרטי תדמית. לאחר שהסתיימו ימי הצילום, יושב העורך יחד עם הבמאי בחדר העריכה ומנסים ביחד להפוך שעות ארוכות של חומר גלם לסרט תדמית קצר, קולע, מעניין ובעיקר מגשים את המטרות השיווקיות שסרט תדמית צריך להגשים.

על אף שימי הצילום בוצעו לפי התסריט שעבר כבר אישור של הלקוח, הרי כשיושבים בחדר העריכה נותרו עוד לא מעט הכרעות שעל הבמאי והעורך צריכים להכריע – לגבי השפה הקולנועית, האפקטים הויזואלים והקוליים, ולא אחת בזכות יצירתיות של העורך או הבמאי הסרט הגמור הוא לא בבואה שלמה של התסריט לפיו צילמו את הסרט.

לדעתי, עריכת סרטי תדמית היא מקצוע בפני עצמו. אינה דומה כלל לעריכת סרטי תעודה ואפילו לא דומה לעריכת סרטי פרסומות. האורך המקובל של סרט תדמית, בין שתיים לשלוש דקות, מצריך קצב מהיר של עריכה אבל, שלא כמו פרסומת, שאורכה הוא 30 שניות בדרך כלל, בסרט התדמית אתה כבר יכול וצריך לשנות את הקצב, להכניס יותר מסצנה אחת ולניסיוני, בסרט תדמית של שתי דקות ניתן לשים לפעמים ארבעה או חמישה קטעי מוזיקה שונים.

השימוש באפקטים ויזואליים הוא אחד מהכישורים הדרושים מעורך סרטי תדמית. האפקטים הרבים הנמצאים בתוכנות העריכה המקצועיות, יכולים כמובן גם לבלבל עורך מתחיל שרוצה להרשים את הצופה. וברור שאסור להגזים וצריך לדעת שלפעמים קאט פשוט "עובד" טוב יותר מכל מעבר של אפקט. השימוש באפקטים ויזואליים צריך להפוך לחלק מהשפה של עורך סרטי תדמית. הם צריכים לעטר את הסרט ולהפוך אותו למיוחד יותר, בלי לפגוע ביכולת של הסרט "לספר את הסיפור" השיווקי.

הפקת ועריכת סרטי תדמית

עם נסיון של שנים רבות בהפקת סרטי תדמית ניתן ללמוד על השוני הרב בין סרט תדמית עדכני שמופק השנה ובין סרטים שהופקו אפילו רק לפני שנים מעטות. הרשתות החברתיות ובמיוחד היוטיוב שחושף את כולנו לנעשה בעולם כולו והכניס לתודעה גם את יצירותיהם, הנפלאות לפעמים, של במאים ועורכים צעירים, חובבים, שינה את השפה הקולנועית של סרטי התדמית ובעיקר מהווה אתגר לכל במאי מקצועי שהפקת סרטי תדמית זו עבודתו.

לתיאום פגישת היכרות עוד היום, השאירו פרטיכם כבר עכשיו ונציגנו יחזור אליכם במהרה.

תפריט נגישות