סרטי תדמית לחברת "אילה – מים ואקולוגיה" שבונה מתקנים לטיהור מים ביולוגי בכל העולם
להציג את החזון דרך העדשה
כאשר ניגשנו להפקת סרט תדמית עבור חברת "אילה – מים ואקולוגיה", הבנו מיד שמדובר בסיפור יוצא דופן. החברה עוסקת בבניית מתקנים לטיהור מים ביולוגי ברחבי העולם – משימה שהיא לא רק טכנולוגית, אלא גם חברתית וסביבתית.
המטרה הייתה ברורה: ליצור סרט תדמית שיציג לא רק את יכולות החברה ואת פתרונותיה החדשניים, אלא גם את הלב הפועם שלה – המחויבות לשיפור איכות החיים והסביבה. הסרט ביקש לחבר בין עולמות של קיימות, חדשנות ונוכחות גלובלית – ולשקף חזון שכולו השראה.
סרט תדמית ככלי להנעת שינוי
במובנים רבים, סרט תדמית טוב הוא לא רק הצגה – הוא זרז. הוא מניע לפעולה, מזיז תודעה, מדליק ניצוץ של עניין או של שותפות. בסרט של "אילה", שמנו דגש על הקשר בין אדם לסביבה. הראינו כיצד מתקנים שפועלים בשקט מצליחים לשנות את איכות החיים של קהילות שלמות – באפריקה, באסיה, בדרום אמריקה ובאירופה.
מה מספרים – ואיך מציגים
שלב התחקיר היה קריטי. כדי ליצור סרט תדמית שמהדהד גם רגשית וגם אינטלקטואלית, למדנו את הטכנולוגיה הביולוגית של אילה לעומק, ראיינו אנשי מקצוע, וניתחנו סיפורי מקרה ממדינות שונות.
התסריט נבנה כך שיציג את המורכבות של הפתרון – אך בצורה פשוטה ומובנת. המצלמה ליוותה את שלבי הבנייה של המתקנים, את העבודה בשטח, את המפגש עם קהילות מקומיות – ודרכם הצלחנו לספר את הסיפור האנושי שמאחורי המהפכה השקטה שמובילה החברה.
הפקה בינלאומית – מסר אחד
סרט התדמית של "אילה" צולם בכמה מדינות, עם צוותי צילום מקומיים ובשיתוף פעולה הדוק עם גורמים בשטח. האתגר המרכזי היה יצירת אחידות חזותית וסיפורית – מסר ברור אחד, שמעביר את מהות החברה: טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך שמביאה פתרונות טבעיים למקורות מים מזוהמים, בצורה נגישה, אקולוגית וחסכונית.
השפה החזותית שבחרנו שילבה בין אלמנטים טבעיים (מים, אדמה, צמחים) לבין אלמנטים טכנולוגיים (מערכות בקרה, סנסורים, מתקנים). התוצאה: סרט תדמית עוצמתי, מדויק ומרגש, שגורם לצופה להבין את גודל המשימה – וגם את העוצמה שבפשטות.
סיפור שממשיך לזרום
כמו זרם מים שפורץ דרך וממשיך הלאה, כך גם סרט התדמית של "אילה – מים ואקולוגיה" ממשיך לשרת את החברה: בכנסים בינלאומיים, במפגשי משקיעים, באתר האינטרנט, ובכל מקום שבו צריך להעביר את המסר במהירות ובאופן מרגש.