למה כדאי להפיק סרט דוקומנטרי?

ההגדרה הראשונה לסרט דוקומנטרי היא – סרט על סיפור אמיתי – על אירוע , או אדם, או פלוגת מילואים, עיר או כפר או אין ספור נושאים אחרים. 

הסרטים הדוקומנטריים שאנחנו הפקנו עליהם סרטים דוקומנטריים מלמדים לא רק על מגוון הנושאים הראויים לסרט דוקומנטרי, אלא גם שהסיבות להפיק סרטים אלו, רבות ומגוונות.

הפקת סרט ביוגרפי, סיפור חיים

חלק גדול מהסרטים הדוקומנטריים יכולים להיקרא – סיפור חיים. סרט העוקב אחר חייו של אדם, סרט זיכרון, אם הגיבור מת, או סרט לאדם שהגיע לגיל 80 ובני משפחתו רוצים להפיק סרט לכבודו. זה יכול להיות גם סרט המתאר רק חלק חלק משמעותי בחייו של אדם. למשל סרט שהפקנו עבור בנק ישראל על שמונה שנים של כהונת סטנלי פישר כנגיד בנק ישראל.

לא תמיד, כמובן גיבור הסרט הוא אדם בודד. קיבוץ שהגיע לגיל שבעים ביקש מאיתנו סרט המתאר את תולדות הישוב. קיבוץ אחר, שהגיע לגיל 60, העדיף דווקא שנפיק עבורו שלושה סרטים המתארים פרוייקטים חברתיים ייחודיים שנערכו בקיבוץ ברבות השנים. עבור פלוגת מילואים שהוקמה בשנות השישים הפקנו שלושה סרטים על המלחמות אותן לחמו חיילי הפלוגה. 

דוגמאות אלו, המתארות רק חלק קטן ממגוון הסרטים הדוקומנטריים שהפקנו, מלמדות גם שלכל אחד, מתי שהוא, מתחשק להפיק סרט דוקומנטרי.  נסיוננו גם מלמד שלכל אדם בארץ ישראל יש סיפור השווה סרט.

להפיק סרט דוקומנטרי
להפיק סרט דוקומנטרי

מתוך סרט דקומנטרי על מיכה אמיד

לנו, כיוצרי סרטים, אין זכות גדולה מאשר להפיק עבור לקוחותינו סרט דוקומנטרי. שעות התחקיר הרבות, אם בשיחות פנים אל פנים, אובשיחות טלפוניות, הזמן הרב שאנחנו מקדישים בחיפוש חומר היסטורי היכול להאיר על מאורעות שגיבורי הסרטים היו מעורבים בהם. חיפוש אחר חומר ויזואלי בארכיוני סרטים וגם באלבומי המשפחה. הנכונות לצלם כל אדם שהיה מעורב בחייו של גיבור הסרט והעקשנות להגיע לכל מקום אפשרי שבו פעל הגיבור– הופכים את הסרט הדוקומנטרי, עשיר יותר, מקיף יותר ובעיקר הופך אותו לא רק לסרט לאירוע מסויים, אלא גם לנכס עם ערך שיתאים לדורות הבאים.

למידע נוסף על הפקת סרט דקומנטרי צרו איתנו קשר

תפריט נגישות