הפקת סרטון תדמית לעסק שלכם – יתרונות וחסרונות

שיווק באמצעות סרטוני וידאו הפך לצורת הפרסום המרכזית ביותר בכל הענפים כיום. ככל שטקטיקת הקידום המרכזית הזו ממשיכה לגדול, חברות רבות מתחילות לתהות מי צריך להיות מול המצלמה בכל הנוגע לסרטוני התדמית, השיווק וההדרכה שלהם.

האם כדאי שבעלי העסק יעמוד מול המצלמה או שעדיף ששחקן יעשה זאת?

התשובה לכך לא חד משמעית, היא תלויה בגודל העסק, בענף בו אתם פועלים, לתקציב שלכם ועוד.

במאמר זה נסקור את היתרונות והחסרונות של שכירת שחקן מקצועי אל מול שימוש בבעלי העסק כפרזנטור .

יתרונות שכירת שחקן להפקת סרט לעסק

  • ניסיון – שחקן הוא איש מקצוע שיש לו ניסיון מול המצלמה. בין אם מאמין במוצר או לא,  שחקן אמין יוכל להציג את עצמו באופן שנראה אמין ונוח בזמן שהוא על המסך.
  • הופעה יותר טובה – שחקן מאומן יכול להעביר את המסרים שלכם בצורה טובה יותר. שחקן אמין שיוכל להבין את מהות המותג שלכם יביא לצילומים איכויות נוספות שבוודאות יעלו את רמת הפקת סרטון הוידאו שלכם
  1. לכידת תשומת לב – תלוי עד כמה השחקן שלכם מוכר…. שחקן מוכר יכול  לתפוס באופן מיידי את תשומת ליבם של הצופים מה שיוביל להגדלת ההתעניינות במוצר או בשירותים שלכם.  שם מוכר שיתאים לערכי המותג שלכם יכול להפוך את העסק שלכם לבעל סמכות בענף.

חסרונות שכירת שחקן להפקת סרט לעסק

  1. יקר – אחד החסרונות בהעסקת שחקן הוא שכנראה תצטרכו לשלם כסף לא מועט וככל שהוא יהיה מוכר יותר כך המחיר יהיה גבוה יותר .
  2. זייוף – יהיו כאלו שיראו בהופעתו של שחקן סוג של זיוף. אנשים רבים מניחים באופן טבעי שהשחקן אומר את הדברים רק כי משלמים לו … אם תבחרו שחקן שלא נראה אמין זה בהחלט יכול לפגוע בתהליך השיווקי שלכם ולפגוע במותג שלכם.
  3. זמינות – ככל שהשחקן מוכר יותר כך ככל הנראה תהיה לו בעיית זמינות ולכן תתצטרכו להתאים את עצמכם אליו.. בהחלט יוכל לגרום להפקת הסרטונים שלכם עיכוב מסויים.
הפקת סרט תדמית לעסק

היתרונות של שימוש בבעלים בסרטון לעסק

  1. חינם – אם יש יתרון אחד שבולט בבחירה ליצור סרטונים עם בעל עסק מול שחקן, זה ההיבט הכספי. הם כבר עובדים בחברה ולא צריך לשלם תוספת כדי שיופיעו בסרטוני השיווק של החברה.
  2. אותנטיות  –  בין אם בסרטון יופיע בעלי העסק, מייסד החברה או אדם אחר המושקע בחברה, הסרטון יהיה אותנטי יותר ותמיד ישדר אמינות גבוה יותר מכל שחקן אחר שלא באמת קשור לחברה.  כשאנשים רואים אדם אמיתי שממלא תפקיד משמעותי בעסק, הם נוטים יותר לסמוך על הנאמר ולהרגיש שהתוכן אמיתי יותר.
  3. הכרות עם המותג  ברור למדי שבעל עסק או מייסד יתאים יותר למשימה של חיזוק המותג והעברת מסרי חזון החברה.  עבודה עם אדם שמכיר את החברה תחסוך כסף וזמן לימוד שתצטרכו להשקיע בשחקן מקצועי שיצטרך ללמוד ולהכיר את העסק לעומקו.
  4. ויכול לקדם את החברה שלך בעזרת מינימום סקריפט שמסביר להם בדיוק מה לומר.
  5. זמינות ורפטיצטיה – אם המצולם הוא מתוך החברה, קל יהיה יותר לצלם עוד סרטונים לעסק והזמינות תהיה גבוה יותר על פני שימוש בשחקן מקצועי שם תצטרכו להיות תלויים בלוחות זמנים שלו במידת הזמינות שלו. אם יש לכם מוצר או שירות חדש שיוצא לשוק בקרוב, לא תצטרכו למשל  לחכות שהשחקן יהיה זמין לצורך הפקת סרטון שיווקי חדש.
סרטון תדמית לעסק
פרסות או סרט תדמית לעסק

חסרונות השימוש בבעלים להפקת סרט לעסק

  1. אי נוחות מול המצלמה  – אמנם זה לא תמיד המקרה, אך ייתכן שבעלי העסק לא ירגישו בנוח להופיע מול המצלמה כמו שחקן מקצועי. הופעה מול המצלמה שתכלול שפת גוף או טונציה לא טובים יכולים לפגוע באיכות הסרטון ובתוצאותיו.  זהו גורם חשוב שיש לקחת בחשבון בעת ​​ההחלטה אם תשתמשו בשחקן או בבעלים בסרטוני השיווק שלכם. אם בעלי העסק לא מרגיש שהוא יכול להיות עצמו ולהציג את המותג במצלמה, כדאי לחשוב על אפשרויות חלופיות. זכרו  כי זה לא תמיד חייב להיות שחקן מקצועי אלא ויכול להיות מנהל אחר בחברה.
  2. זמינות לטווח ארוך  – זו לא תמיד יכול להוות בעיה, אך תמיד קיימת האפשרות שעובד או אפילו בעלי העסק יחליטו לפרוש מהעסק . משמעות הדבר היא כי יש לבחור דובר חדש שיחליף אותם.

הפקת סרטון לעסק שלכם

בכל הנוגע להחלטה מי ייצג את המותג שלכם בסרטוני שיווק, או סרטוני תוכן אחרים, החשוב ביותר לבחור מישהו שיכול להיות אמיתי ומקצועי מההתחלה ועד הסוף.

לקבלת מידע נוסף ולהפקת סרטונים לעסק שלכם, מוזמנים ליצור איתנו קשר.

בברכה

רן ברנר

 

תפריט נגישות