צילום סרט תדמית באולפן עם מסך ירוק

 

הטכנולוגיה של שימוש ברקע בצבע אחד, אחיד, על מנת לאפשר השתלת רקע אחר מאחורי האובייקט המצולם,  קיימת

מאז המאה ה -19. 

הטכנולוגיה, שהייתה קשה יותר לביצוע בעידן הצילום בפילם והפכה לפשוטה הרבה יותר בעידן הדיגיטלי מאפשרת, בעת עריכת הסרט, להפריד בין האובייקט המצולם והרקע, להפוך את הרקע לשקוף ולשתול במקומו רקע אחר שיידמה כאילו האובייקט מצולם במקום אחר, במציאות שונה.

בעבר המסך היה כחול ולא ירוק. הסיבה להחלפת הרקע הייתה למנוע יצירת שקיפות בצילום במקומות לא רצויים. אדם שהצטלם לבוש בחולצה כחולה נראה כאילו גופו לשקוף. הצבע הירוק הוא צבע נדיר יותר ללבוש, לצבע משקפיים וכדומה. 

השימוש בצילום באולפן עם מסך ירוק בטלוויזיה הוא מעשה יום יומי. חלק גדול מהשדרים בתכניות האולפן השונות יושבים באולפן כשמאחוריהם מסך ירוק, והרקע שאנחנו רואים הוא וירטואלי בלבד. כך גם הרקע מאחורי חזאי מזג האוויר.

הטכניקה שימושית מאד בקולנוע. תחשבו כמה קל להשכיב את השחקן בפוזה מתאימה באולפן ירוק, להפעיל מאוורר כדי שהשערות שלו ושולי הבגדים יתנופפו ברוח, ולערוך את הצילום כשמאחורי השחקן שמיים. הצופה משוכנע שהשחקן עף באוויר.

אחד הדברים הראשונים שדאגנו שיהיה לנו ב"ברנר הפקות"  זה אולפן עם מסך ירוק גדול ותאורה מתאימה. ההצלחה בהפרדת הדמות מהמסך הירוק תלויה בתאורה אחידה וחסרת צללים על כל המסך.

הפקת סרטוני תדמית לעסק
רן ברנר בצילומי סרטון תדמית

ההתקדמות הטכנולוגית הרחיבה את השימוש במסכים ירוקים. כיום ניתן לצלם סרטון תדמית שלם באולפן עם מסך ירוק ללא צורך לצאת ממנו. 

האולפן שברשותנו נותן לנו יתרונות רבים מאד.

  1. מאפשר לנו לצלם בעלי עסקים שהעסקים שלהם, לא נראים טוב ולפעמים, אפילו, העסק בו הם מייצרים את המוצרים שלהם נמצא בחדר האמבטיה בדירתם. במקרה כזה, שקרה לי, צולמה בעלת העסק, בעלת תואר דוקטור בכימיה, באולפן שלנו.   רכשתי תמונה יפה של מעבדה מאימאז' בנק שמתאימה מאד לעסק  והסרט נראה כאילו בעלת העסק עובדת יום יום במעבדה הזו.
  2. השימוש במסך הירוק מאפשר דברים נוספים שאילו היינו צריכים לעשות אותם במציאות היו גובים מאיתנו ומהלקוח זמן, כסף ומאמץ נוספים. התנאים הנוחים, הטלפרומטר המאפשר לפרזנטור להיעזר בטקסט כתוב בעת הצילום, העושר הויזואלי שניתן להכניס בעת העריכה וכמובן המחיר הנמוך יותר להפקת הסרט הפך את האולפן לכלי מתאים מאד לבעלי עסקים רבים הרוצים להפיק סרט תדמית לעסק שלהם.

צרו איתנו קשר למידע נוסף .

 

תפריט נגישות