פרסומת או סרט תדמית

סרטון תדמית לעסק
פרסות או סרט תדמית לעסק

לפי מחקר של ענקית הפרסום "זניט", שנת 2019 היא השנה הראשונה בה תבלה אוכלוסיית העולם באינטרנט יותר משתצפה בטלוויזיה.

דו"ח הצפייה של חברת "ארטימדיה" על הרגלי הצפייה בישראל, חושף ש 25% מהצעירים בישראל, לא צופים כלל בטלוויזיה אלא מסתפקים בתכנים מהאינטרנט.

לא פלא, אם כך,  שחלק גדול מעוגת הפרסום עובר מהטלויזיה ומהעיתונים לאינטרנט ובעיקר לרשתות החברתיות באינטרנט שבראשן עם עשרות מליוני משתמשים בכל העולם, עומדת הפייסבוק.

השימוש הרב שיש היום ברשתות החברתיות בסרטי וידיאו ככלי שיווקי, קובעים את אופיים של סרטים אלה לפי הרגלי הגלישה של הצופים. 

ברור לכל מי שמפיק סרטים שיווקיים לפייסבוק או לכל רשת חברתית אחרת, שהסרטים צריכים להיות קצרים מאד, ברורים מאד לעין (בגלל המסך הקטן של הסמארטפון) וללא תלות בקריינות או במוזיקה (חלק גדול מהגולשים, עושים זאת כשהקול מושתק).

בחרתי להביא כדוגמא סרט שהפקתי לא מכבר לשני חברה צעירים שתפסו יוזמה והפכו את הטרנד להשתלת שיער בתורכיה, לעסק מצליח.

אורך הסרט – 35 שניות, כלומר 5 שניות יותר מסרט הפרסומת המקובל בטלוויזיה.

על אף שאת הסרט מלווה קריינות, מוזיקה ואפקטים קוליים, המסר מועבר בעיקר על ידי כותרות התופסות חלק גדול מהמסך. כך, גם הגולש הצופה בסרט כשהוא לא רוצה להפריע למנוחת בני משפחתו, קולט את המסר ללא בעיה.

מדוע סרט תדמיתי לעסק הוא אמצעי הפרסום המוביל כיום?

כל עסק רוצה להרוויח והדרך להרוויח עוברת דרך פרסום. פרסום משיג לקוחות חדשים, משמר לקוחות קיימים ולכן הוא קריטי לעסק שלכם. השאלה היא לא האם לפרסם אלא איך לפרסם. אם כן כיום רוב המומחים מסכימים על כך כי סרט תדמיתי לעסק הוא אמצעי הפרסום הטוב בשוק. מחד לא מדובר על עלויות גבוהות ומנגד הסרט מעביר את המסר של העסק בצורה הטובה ביותר שיש.
סרט טוב ממגנט את הלקוחות, הופך לוויראלי ומגיע אל אלפי אנשים. כיום אפשר להפיק סרט בזול ועדיין לגרום לו להיראות כמו סרט הוליוודי. אפשר לפרסם את הסרט במגוון פלטפרומות כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, טיק טוק ולהגיע לאלפי ומיליוני חשיפות ולכן ההמלצה הכי טובה שאפשר לתת לעסק קטן, בינוני או גדול היא להפיק סרט תדמית ועל כך אין מחלוקת.

על מה אני צריך להסתכל כאשר אני מפיק סרט תדמיתי לעסק?

אם אתם מפיקים סרט תדמיתי לעסק אתם חייבים להבטיח כי הוא יהיה ברמה גבוהה מכיוון שהמוניטין של העסק שלכם תלוי בכך ולכן אתם צריכים לבחור את חברת ההפקה הטובה בשוק.
עוד אתם צריכים לעשות זה לבחון את העלילה של הסרט ולהבטיח כי היא תהיה מעניינת, מרגשת, מצחיקה, מותחת או כל הדברים ביחד. אם אתם רוצים להבטיח את כל הדברים הללו שימו לב מי חברת ההפקה שלכם ואל תתפשרו על נקודה זו. כדאי גם לבחון את עלויות ההפקה של הסרט כאשר נציין כי כיום אפשר להפיק סרט מטורף במחיר שפוי בטח אל מול החשיפה האדירה של סרט תדמית.

איך אבחר את חברת ההפקה הטובה ביותר להפקת סרט תדמית?

אז איך נבחר את החברה הטובה ביותר בשביל הפקת סרט תדמיתי לעסק? התשובה היא שאנו צריכים לראות סרטים קודמים שהחברה הפיקה. פנו אל החברה ובקשו ממנה שתשלח לכם תיק עבודות שלה וכך תבינו אם מי יש לכם עסק. ברנר הפקות לדעת המומחים היא כיום חברת ההפקה המובילה בארץ לסרטי תדמית ואם אתם רוצים להצליח בחרו בברנר.

הפקת סרט תדמית לעסק

כמו כל סרט תדמית, השלב הקשה ביותר בתהליך הפקת סרט תדמית לעסק הוא כתיבת התסריט. כיצד אתה מצליח לתמצת את כל המידע שחשוב להעביר לצופה למספר משפטים? כיצד אתה הופך את הסרט למעניין? כיצד אתה מצליח שהסרט שלך לא יהיה "עוד ממה שכבר ראינו". לפעמים שלוש המטרות האלו מתנגשות זו בזו. קל להפוך את הסרט לייחודי ומעניין. קשה יותר – להעביר את המידע ללקוח הפוטנציאלי ולגרום לו לעשות מעשה וליצור קשר עם החברה המפרסמת.

במקרה זה, ברור שהמטרה החשובה מכל היא להעביר בצורה משכנעת את המידע ולהבהיר לצופה המתעניין שנסיעה לתורכיה לא רק מבטיחה השתלת שיער מקצועית, אלא גם טיפול אישי בתנאים קוסמים. אני מקווה שאכן הצלחנו בכך.

למידע נוסף צרו איתנו קשר

תפריט נגישות