איזה סרטון תדמית יכול להתאים לעסק שלכם?

בשנים האחרונות, סרטון תדמית לעסק גדול כקטן הפך לחובה במערך השיווק של העסק, כמעט כמו אתר, כמו דף פייסבוק וכו'. 

השימוש בסרטון תדמית הוא רחב ומגוון, ניתן להציבו באתר שלכם, בדף המכירה שלכם, בתמונת הרקע של עמוד הפייסבוק העסקי שלכם, בדף היוטיוב שלכם בלינקדאין ועוד ועוד פלטפורמות שיווקיות. 

גם אם יש לכם כבר סרטון תדמית חשוב מאוד לוודא שהסרט אכן עושה את העבודה, מתאים לעסק שלכם ובעיקר מתאים למטרות העסקיות שלכם. 

במאמר זה אציג לכם סוגים של סרטוני תדמית, מידע שיאפשר לכם להבין איזה סרטון תדמית מתאים לעסק שלכם ויספק לכם כלים בתכנון סרטון התדמית החדש שלכם. 

 

וידאו אנושי של נציג החברה 

מדובר בסרטון תדמית פשוט יחסית להפקה ביחס לאפשריות האחרות. מדובר בנציג של החברה (בעלים, מנכ"ל, איש מכירות וכו') שמספר בקולו על המוצרים בחברה, יתרונותיה וכו'. 

הדרך הקלה ובעלת תוצאות טובות יותר היא להגיע לאולפן של חברת ההפקה, כמובן, לאחר כתיבה של הטקסט בעבודה משותפת עם הבמאי. שם, על רקע ירוק המאפשר להכניס בעריכה תמונות או וידיאו של בית העסק או המוצרים השונים, לשים כתוביות המבליטות את הנושאים החשובים, ומול טלפרומטר המריץ את הטקסט מול עיני המצטלם, מה שמונע ממנו את הצורך ללמוד בעל פה את דבריו. אנחנו תמיד מציעים ללקוחותינו להצטלם באולפן שלנו. ניתן כמובן לצלם בבית העסק של הלקוח על רקע של העסק אך חבל לוותר על היתרונות שנותן המסך הירוק באולפן. 

יש האומרים שמדובר בסרטון היעיל ביותר עבור העסק. הפקת סרטון תדמית כזה הוא יחסית מהיר יותר וזול יותר מהפקת סרטוני תדמית אחרים.

להלן לקט סרטי אולפן שעשינו לבעלי עסקים קטנים:

סרט  תדמית שמצולם בשטח

הסרט המצולם הוא כמובן האמצעי המסורתי בשפה הקולנועית. יש לו יתרונות רבים וגם חסרונות. היתרון הגדול הוא כמובן האמינות שהצילומים מקנים. ניתן דרך הצילומים לראות את יופי וגודל בית העסק, המפעל או החנות. ניתן לראות בדיוק כיצד נראים המוצרים ואת אופן הפעלתם או פעולתם. מה שאתה רואה בעיניים משמעו שהוא קיים. החיסרון הגדול של הסרט המצולם הוא דווקא בעובדה שהוא כבר מוכר ורגיל. לכן, דווקא בסרטים המצולמים חייבים למצוא את הדרך המקורית והמעניינת בכתיבת התסריט, בצילום ובעריכה.

סרט לדוגמא:

 

סרטון אנימציה 

כל אחד כמעט אוהב לראות סרט אנימציה, ולכן לא מעט מהלקוחות מבקשים להפיקת את סרט התדמית שלהם כסרט אנימציה. האנימציה מאפשרת להמחיש את המציאות ואפילו להמחיש מציאות שאינה קיימת.

מדובר בסרטונים מורכבים יותר להפקה וגם יקרים יותר. סרטונים אלו יכולים להיות בדו מימד ובתלת מימד. ההבדל ביניהם גדול גם בחזותם הוויזואלית, וגם במחירם. 

סרט דו מימד – לא מאפשר, כמובן, לדמות את המציאות במדוייק, ולכן השימוש בהם הוא בשפה יותר סמלית. ככל שישנם סגנונות ציור רבים כך יש גם סגנונות אנימציה רבים. צריך לבחור את הסגנון המתאים והקולע לנושא הסרט ולדרך הסיפור שלו. אם הלקוח רוצה לשלב הומור בסרט, השימוש באנימציה מאפשר ליצור סיטואציות מצחיקות ולעצב דמויות מצחיקות. 

עוד על הפקת סרט אנמיציה 

סרטון לדוגמא: 

סרט תדמית תלת מימד 

לסרט כזה יש את כל היתרונות של סרט אנימציה וכמעט כל היתרונות של סרט מצולם.

בסרט תלת מימד ניתן להמחיש את המציאות כמעט במדוייק, ניתן להראות תהליכים אמיתיים שקשה לצלם אותם (למשל פעולת בוכנה בתוך צילינדר, כשאת הצילינדר ניתן לצייר כחצי שקוף). וניתן ליצור משהו דמיוני שנראית מציאותי. לא סתם סרט התדמית באנימציה תלת מימד הוא בדרך כלל הסרט היקר ביותר מכל הסוגים האחרים. 

סרט לדוגמא:

ניסינו לשרטט בקווים גסים חמישה סוגים של סרטי תדמית.

ניתן כמובן לשלב בסרט אחד גם צילומי וידיאו וגם אנימציה, דו מימד או תלת מימד.

אז איזה סרטון תדמית מתאים לעסק שלכם? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם להתאים את סוג הסרטון לצרכים שלכם. 

תפריט נגישות