דף הבית > מאמרים > מיומנו של במאי סרטי תדמית פרק שני פגישה עם לקוח
מיומנו של במאי סרטי תדמית פרק שני פגישה עם לקוח
במאי סרטי תדמית: הדרך להצלחה מתחילה בפגישה הנכונה
העולם הדיגיטלי מאפשר לנהל עסקים בלחיצת כפתור. במציאות זו, אפשר בקלות לבקש מלקוח פוטנציאלי שיכתוב כמה שורות על סרט התדמית שהוא חולם עליו, ולשלוח לו הצעת מחיר במייל. אבל בפועל, שום דבר לא מחליף פגישה אישית.
חשיבות הפגישה האישית
פגישה פנים אל פנים עם הלקוח מעלה באופן משמעותי את הסיכוי לסגור את הפרויקט. לקוחות מקבלים החלטות לא רק על סמך מחיר, אלא לפי התרשמותם מהבמאי, הידע שלו, היצירתיות, הניסיון, והעבודות הקודמות שהציג. לכן, כל במאי סרטי תדמית חייב להקדיש תשומת לב לפגישה הראשונה.
הכנה לקראת הפגישה
לפני כל פגישה עם לקוח יש לבצע מחקר: לבדוק את האתר של החברה, לקרוא תכנים רלוונטיים, ואם ניתן – גם לאסוף מידע על האדם שאיתו נפגשים. כדאי להגיע לפגישה עם חומרי המחשה – תקליטור או מחשב נייד עם דוגמאות לסרטי תדמית מגוונים: עם קריינות, עם שחקנים, עם אנימציה, וסרטי הדרכה. חשוב לכלול גם סרטים שנעשו עבור לקוחות גדולים ומוכרים כדי ליצור רושם חיובי.
מהלך הפגישה
הפגישה הראשונה איננה תחקיר, אך זו הזדמנות ללמוד על נקודת המבט של הלקוח. מומלץ לתת ללקוח לדבר כמה שיותר, להקשיב, ולהבין את הצרכים האמיתיים שלו. הבמאי צריך לשאול שאלות מכוונות כמו:
מהי מטרת הסרט?
מי קהל היעד?
הגדרת המטרה חיונית – סרט שמטרתו שיווקית לא יהיה זהה לסרט שנועד לגייס משקיעים או תרומות. לקוחות רבים מנסים לשלב מטרות רבות מדי בסרט אחד, והבמאי צריך לעזור להם למקד את התסריט למסר מרכזי אחד.
הצגת החזון הקולנועי
לאחר שהוגדרה מטרת הסרט וקהל היעד, ניתן לתאר ללקוח כיצד ייראה הסרט: האם ישתמשו בשחקנים? קריינות? האם לצלם באולפן או בשטח? מה הסגנון הקולנועי המתאים? כל אלה יעניקו ללקוח תחושת ביטחון במקצועיות של הבמאי.
תיאום ציפיות בתהליך ההפקה
במאי מקצועי יסביר ללקוח כי הפקת הסרט היא תהליך משותף – בכל שלב דרוש אישור של הלקוח: מהתסריט ועד לעריכה הסופית. ככל שהלקוח יהיה מעורב יותר, כך הסיכוי שהסרט יענה לציפיות – יעלה משמעותית.
לקראת ההפקה
אם הפגישה נעשתה נכון, השלב הבא הוא תחקיר מעמיק והתחלת העבודה על הסרט. כך מתחילה הדרך להפקת סרט תדמית איכותי ומדויק.