הפקת סרט ביוגרפי – סיפור חיים

הבחירה להפיק סרט ביוגרפי  על אבא שלנו או אמא שלנו, שאנחנו כל כך גאים בסיפור חייהם, מתאים יותר לעשות אותה עוד כשהורינו חיים. האפשרות לערוך עם ההורים תחקיר מפורט על תחנות חייהם, לראיין אותם, יוסיפו ערך של ממש לממואר הזה לאורך שנים רבות. הפקת הסרט יכולה להפוך לחוויה משפחתית מלכדת, ולא מעט פעמים קרה לנו שבסיום ההפקה, הביעו בפנינו בני המשפחה המעורבים בסרט את צערם על שתהליך ההפקה הסתיים. 

יש לא מעט מקרים שמי שבוחר להפיק את הסרט הוא דווקא גיבור הסרט, שלעת זקנה, חשוב לו להשאיר לצאצאיו סרט ובו לא רק סיפור חייו, אלא גם מסרים חינוכיים לעתידם.

אנחנו, ב"ברנר הפקות" לא מוותרים ולא חוסכים. מנסים להגיע, פיזית,  עם גיבורי הסרט, לכל תחנות חייהם, ושם, לא רק הזכרון, פתאום,  גדול יותר, רחב יותר, אלא, גם ההתרגשות שמחזירה את האדם המבוגר לאותו גיל בו היה בתחנה זו. אנחנו גם לא מוותרים, ומגיעים לכל האנשים היכולים לספר על גיבור הסרט, שהיו איתו בתקופה מסויימת בחייו.

לא מעט פעמים יצא לנו ליצור סרטים של סיפור חיים אבל לא של בן אדם בודד אלא של ישוב שלם, כמו קיבוץ או מושב בחגיגות ליובל שנים ליישוב, לפלוגת מילואים של חטיבת צנחנים מיום הקמתה בשנות הששים של המאה הקודמת ועד מלחמת יום כיפור ועוד ועוד. הקווים הדומים בהפקת סרטים אלו מאד רבים והצלחת הסרטים תלוייה בעבודה רבה, בעקשנות להגיע לכל הפרטים ולכל האנשים שיכולים לתרום בסיפור הסרט, לתחקר אותם, לצלם אותם ולבנות סרט מרתק ומעניין.

דוגמאות לסרטים ביוגרפיים שהפקנו:

מיכה אמיד

הסרט הביוגרפי על מיכה אמיד, לא רק מתאר את סיפור חייו של מיכה, מילדות ועד צאתו לגימלאות מקריירה מופלאה ב"רפאל", אלא גם את התובנות החכמות הרבות מנסיון החיים העשיר, שלמיכה חשוב להעביר לבני הדור השני והשלישי של משפחתו. בצניעות ובשכל רב, מספר מיכה את סיפור חייו, עובר בתחנות הרבות בהן עבר לאורך שנות חייו, והופך את הסיפור הפרטי למסמך תקופתי מרתק.

פלוגת ההנדסה של חטיבת הצנחנים                ההסטוריה המרתקת של של פלוגת ההנדסה שהיתה הראשונה שהוקמה בצה"ל דרשה 3 סרטים כדי לכסות היטב את מה שעבר על מפקדיה וחייליה במלחמות ישראל, מהתקופה שלפני מלחמת ששת הימים ועד מלחמת לבנון הראשונה. הקטע הזה המתאר את לחימתה של הפלוגה בחווה הסינית מתאר היטב את הקשיים, הגבורה, והאובדן שהיו מנת חלקם של חיילי הפלוגה במלחמת יום הכיפורים ובמלחמות האחרות.

צרו איתנו קשר

למידע נוסף ולקבלת הצעת מחיר להפקת סרט דקומנטרי, צרו איתנו קשר. 

תפריט נגישות