האם סרט תדמית צריך להיות סרט תדמית?

האם סרט תדמית צריך להיות סרט תדמית?

שאלה מצחיקה, לא?

אני מקווה שבמאמר זה אצליח לא רק להבהיר עד כמה השאלה הזו צריכה להטריד כל אחד שרוצה להפיק סרט תדמית לעסק או לארגון שלו, אלא גם אצליח להציע דרך אחרת בשווק בעזרת וידיאו.

מהי מטרתו של סרט תדמית? לכאורה – לשפר ולהעלות את תדמית העסק/ארגון, עליו נעשה הסרט. אכן, חלק גדול מסרטי התדמית עוסקים במתן שבחים לגודלו של העסק/ארגון, לייחודיות שלו, לאיכותו, ליתרונותיו. האם זה עוזר למטרתו האמיתית של הסרט? המטרה השיווקית? – להשפיע על צופי הסרט להוציא מכספם ולרכוש את המוצרים שהעסק מציע.

נכון, ישנם סרטי תדמית שתפקידם לשכנע תורמים לתרום לארגון, ישנם גם סרטים שמטרתם לשכנע משקיעים להשקיע כסף בעסק החדש. בסרטים אלו התדמית של העסק/ארגון מאד חשובה ויש להבליט אותה בסרט, אבל עבור עסק, קטן או גדול שרוצה לקוחות חדשים וששרוצה להגדיל את רווחיו הכספיים, נכון אולי להפיק סרטי הדרכה ולא סרטי תדמית.

העלייה הגדולה בהיקף הפרסום בעזרת וידיאו בשנים האחרונות נגרמה בעיקר בגלל הפופלריות של האתרים המובילים – הגוגל, היוטיוב והפייסבוק. שגילו מהר מאד שהגולש מעדיף לראות סרט ולא לקרוא מודעה. בזכות אתרים אלו אנחנו מוצפים בסרטים.

מה לעשות שהגולש יראה דווקא את הסרט שלנו?  הנסיון מוכיח כי הגולש מעדיף לראות שני סוגי סרטים. האחד – שהסרט "מדליק" – הומוריסטי, ביזארי, סקסי. הסוג השני – סרטים שהצופה מרוויח ממנו משהו – בעיקר ידע חדש.

האמת – עד כמה אנחנו מסוגלים להפוך את הסרט להומוריסטי, ביזארי או סקסי? לעומת זה – יש לכל בעל עסק הרבה מה לתת! ידע, טיפים, הדרכה על המוצר.

יחשוב כל אחד מאיתנו וימצא כמה הרבה יש לו להעניק בזכות תחום עיסוקו.

 עדיף  להפיק סרטי הדרכה במקום סרטי תדמית.

לסרט הדרכה טוב יש איכות תדמיתית לא פחותה מסרט תדמית.

  • היוטיוב הפך למנוע חיפוש השני בחשיבותו אחרי הגוגל. הגולשים מחפשים תשובות לשאלותיהם בסרטי ההדרכה ביוטיוב, לכן סיכויי החשיפה של סרט הדררה הם הרבה יותר גדולים מסיכויי החשיפה של סרט תדמית.
  • הפקת סרט הדרכה זולה יותר בדרך כלל מהפקת סרט תדמית – ניתן להפיק מספר סרטי הדרכה במחיר סרט תדמית אחד – מה שיגדיל את סיכויי החשיפה ברשת.
  • גם בעת בניית אתר תדמית לעסק יש יתרון גדול להטמעת סרטי הדרכה באתר – סרטי ההדרכה יוצרים תנועה רבה, ארוכת זמן, באתר ומגדילה את קידום האתר בגוגל.

השינויים הגדולים שהתחוללו אצל כולנו בשנים האחרונות בהרגלי הצפייה במדיה בזכות הסמארטפונים והאתרים המובילים ברשת האינטרנט, מחייבים אותנו למצוא דרכים חדשות להגיע ללקוחות חדשים. נדמה לי שהדרך שהצעתי מאפשרת לכל עסק או ארגון לשווק את עצמו ביעילות ובהצלחה.

תפריט נגישות